Teslaskandalen: Ägare får en räkning på 230 000 kronor

Mimmo Fischetti

9 veckor sedan

|

24/08/2024
Bilar
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
En regnig kväll som blev lite dyrare än de räknade med.

Elbilar blir allt vanligare på våra vägar, men trots detta dyker det ibland upp oväntade och chockerande historier.

En sådan incident involverar ett skotskt par som fick en obehaglig överraskning efter att deras Tesla körde i regnväder.

Teslan vägrade starta

Johnny Bacigalupo och Rob Hussey från Edinburgh hade precis ätit middag en regnig kväll när de upptäckte att deras Tesla vägrade starta.

Efter nästan fem timmars väntan på Teslas vägassistans, och flera frustrerande samtal med kundservice, togs bilen till Tesla Edinburgh för vidare undersökning.

Dagen efter fick Johnny ett samtal där han fick beskedet att bilens batteri hade skadats av vatteninträngning, och att detta inte täcktes av bilens åttaåriga garanti, skriver Mirror.

Kostnaden för reparationen skulle landa på ungefär 17 500 pund. "SEK 230 000 (red.)" , långt över de 14 000 kronor han hade räknat med. 

Chocken över priset och servicen

Johnny och Rob var djupt missnöjda med Teslas hantering av situationen och den ringa kundservice. 

Johnny uttryckte sin frustration och menade att om han hade känt till den dåliga servicen, hade han aldrig köpt en Tesla. 

Detta är bara en av många historier där Tesla har fått kritik, inte bara för tekniska problem utan även för bristfällig kundservice, en kritik som även har hörts i andra länder, inklusive Sverige.