Kalla faktas undersökning inleds med att deras reporter, under en period av tre månader, lyckas infiltrera Sverigedemokraternas kommunikationsavdelning.
Kommunikationschefen Joakim Wallerstein leder där en operation som innefattar användning av anonyma sociala mediekonton för att påverka opinionen, känd som en trollfabrik.
Vid ett tillfälle i början av februari, när Kalla faktas reporter fortfarande var anställd vid kommunikationsavdelningen, konfronterade han Wallerstein med en direkt fråga om de anonyma kontona.
Wallerstein blev direkt misstänksam och reagerade starkt.
"Spelar du in det här?" frågade han och krävde att få se reporterns telefon.
Kort därefter, under en lunch fångad på dold kamera, framkommer ytterligare detaljer om partiets interna vetskap om dessa konton från en av kommunikatörerna, Linus.
Han avslöjar att partiledaren Jimmie Åkesson inte bara är medveten om aktiviteterna, men även observerat inlägg som inte ens presenterats för Wallerstein.
"Ja, det är inte så att vi gör något under hans radar", förklarade Linus i inspelningen.