Startsida Nyheter Coca Cola lanserar ny läsk: Ultimate Coca Cola-zero med ny...

Coca Cola lanserar ny läsk: Ultimate Coca Cola-zero med ny smak

Coca Cola lanserar ny läsk: Ultimate Coca Cola-zero med ny smak
Foto: Privat

Läskedrycksgiganten Coca Cola är redo med en helt ny smak, som endast säljs under en begränsad period.

Just nu läser andra

Coca-Cola har nyligen ingått ett samarbete med Riot Games, studion bakom det populära MOBA-spelet League of Legends (LoL), och det är i samband med detta som de har lanserat en helt ny smak:

Ultimate Zero Sugar.

I samband med lanseringen av den nya smaken, kommer själva League of Legends-spelet även att inkludera in-game och digitala upplevelser för att marknadsföra den nya drycken till fans över hela världen.

”Att samarbeta med Riot Games ger oss möjlighet att förbättra Coca-Cola Creations-upplevelsen genom att introducera en frisk smak som representerar vårt gemensamma åtagande att sätta fans och spelare i centrum för allt vi gör”, säger Rina Surya, Frontline Marketing Director hos Coca-Cola ASEAN & South Pacific, Singapore & Malaysia.

Läs också

”Coca-Cola Ultimate, det sjunde innovativa tillskottet till vårt Coca-Cola Creations-sortiment, har en fångande design, erbjuder en distinkt smak av +XP för att uppfriska spelare under deras uppdrag och höja deras spelupplevelse till nya höjder.”

LoL-spelare som vill låsa upp Ultimate Zero Sugar-emotes in-game kan göra det genom en rad uppdrag. Dessa uppdrag inkluderar att få sju assist i ett enda spel, tjäna 12.000 guld i ett enda spel och vinna ett spel på under 20 minuter. Dessa emotes kommer att vara tillgängliga till den 18 juli.

”Coca-Cola Ultimate Zero Sugar förenar de två ikoniska märkena med en slående förpackningsdesign som framhäver svart och olika nyanser av guld. Det välkända Coca-Cola Creations-logotypen kompletteras även med en specialgjord ’Ultimate’-vapensköld och energiseras med en magisk blå Hextech-glöd. Designen visar ett unikt uttryck för den igenkännliga Coca-Cola Spencerian Script-typsnittet, inspirerat av Nexus Crystals i League of Legends.”

Även om det är Coca-Colas första gången att samarbeta med ett spelbolag, är Ultimate Zero Sugar inte första gången dryckesföretaget har släppt en speciell, speltematiserad smak. Förra året lanserade de en ”pixel-smak” version av sin mest populära dryck kallad Zero Sugar Byte.

Coca Cola avslöjar inte vad den nya läsken smakar, och det har inte heller meddelats om läsken kommer till Danmark.

 

Läs också

Tyckte du artikeln var intressant? Dela den här Dela artikeln: