Coca-Cola har nyligen ingått ett samarbete med Riot Games, studion bakom det populära MOBA-spelet League of Legends (LoL), och det är i samband med detta som de har lanserat en helt ny smak:
Ultimate Zero Sugar.
I samband med lanseringen av den nya smaken, kommer själva League of Legends-spelet även att inkludera in-game och digitala upplevelser för att marknadsföra den nya drycken till fans över hela världen.
"Att samarbeta med Riot Games ger oss möjlighet att förbättra Coca-Cola Creations-upplevelsen genom att introducera en frisk smak som representerar vårt gemensamma åtagande att sätta fans och spelare i centrum för allt vi gör", säger Rina Surya, Frontline Marketing Director hos Coca-Cola ASEAN & South Pacific, Singapore & Malaysia.
"Coca-Cola Ultimate, det sjunde innovativa tillskottet till vårt Coca-Cola Creations-sortiment, har en fångande design, erbjuder en distinkt smak av +XP för att uppfriska spelare under deras uppdrag och höja deras spelupplevelse till nya höjder."
LoL-spelare som vill låsa upp Ultimate Zero Sugar-emotes in-game kan göra det genom en rad uppdrag. Dessa uppdrag inkluderar att få sju assist i ett enda spel, tjäna 12.000 guld i ett enda spel och vinna ett spel på under 20 minuter. Dessa emotes kommer att vara tillgängliga till den 18 juli.
"Coca-Cola Ultimate Zero Sugar förenar de två ikoniska märkena med en slående förpackningsdesign som framhäver svart och olika nyanser av guld. Det välkända Coca-Cola Creations-logotypen kompletteras även med en specialgjord 'Ultimate'-vapensköld och energiseras med en magisk blå Hextech-glöd. Designen visar ett unikt uttryck för den igenkännliga Coca-Cola Spencerian Script-typsnittet, inspirerat av Nexus Crystals i League of Legends."
Även om det är Coca-Colas första gången att samarbeta med ett spelbolag, är Ultimate Zero Sugar inte första gången dryckesföretaget har släppt en speciell, speltematiserad smak. Förra året lanserade de en "pixel-smak" version av sin mest populära dryck kallad Zero Sugar Byte.
Coca Cola avslöjar inte vad den nya läsken smakar, och det har inte heller meddelats om läsken kommer till Danmark.