Lidl fick skarp kritik: Nu genererar appen miljarder trots omfattande kundkritik

Mattias Svensson

21 veckor sedan

|

27/06/2024
Nyheter
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Trots omfattande kritik från användare har Lidl Plus-appen blivit en ekonomisk framgång.

Trots tidigare kritik från kunderna om en krånglig användarupplevelse har Lidl Plus-appen uppnått enastående framgång i Tyskland.

Enligt en ny studie genomförd av managementkonsultföretaget Simon-Kucher, använder 62 procent av 1002 representativt utvalda tyskar appen regelbundet, enligt Manager-magazin.de.

Appens framgång har genererat betydande intäkter och ökat Lidls försäljning, vilket förvandlat kundlojalitetsprogrammet till en miljardindustri.

Lidl-appen hamnar alltså strax bakom Amazon, vars app används av 65 procent.

Under våren hade kunder uttryckt frustration över appens utformning i Lidls Facebook-kommentarsfält och en användare kallade appen "diskriminerande" mot de som inte använder smartphones.

Trots detta har Lidl-appens popularitet inte påverkats nämnvärt.