Tekniska störningar har lamslagit McDonald's restauranger över hela världen, vilket tvingat kedjan att stänga flera av sina etableringar temporärt.
Från Sverige till Asien och från Australien till Nya Zeeland, rapporteras det om stängda McDonald's-restauranger, vilket väckt besvikelse bland kunderna. Det rapporterar Aftonbladet.
I hjärtat av dessa störningar ligger problem med kedjans digitala beställningssystem och kassasystem, som drabbat restauranger på flera kontinenter. Specifikt har McDonald's i Nya Zeeland upplevt funktionsfel med de digitala beställningsskärmarna, något som en talesperson bekräftade till NZ Herald.
Liknande utmaningar har McDonald's i Japan ställts inför, där en talesperson uttalade sig till Bloomberg om osäkerheten kring när verksamheten kan återgå till det normala.
I Sverige har McDonald's kämpat med liknande tekniska svårigheter, vilket lett till att restauranger måst hålla stängt.
En restaurang i Stockholm informerade sina kunder om problemen genom att sätta upp en lapp vid ingången som löd: "Tyvärr har vi problem med kassasystemet. Vi öppnar så fort det kommer i gång".
Dessa omfattande tekniska störningar har haft en betydande inverkan på McDonald's förmåga att betjäna sina kunder globalt.
Med rapporter från medier i Australien, Japan, Nya Zeeland och Sverige, står det klart att McDonald's står inför en utmaning som kräver snabba åtgärder. Än så länge är det oklart när problemen kommer att vara åtgärdade och när McDonald's kan öppna sina dörrar för kunderna igen.