Ett reklaminlägg på Instagram från Coop Ålidhem, en lokal Coop-butik i Umeå, orsakade stor debatt förra veckan.
Inlägget, som lockade med dunderpriser på produkter som kaffe och nötfärs, nämnde inte att kunderna behövde köpa varor för minst 200 kronor för att dra nytta av erbjudandena.
En kund uppmärksammade detta och valde att anmäla inlägget till Reklamombudsmannen (RO) för vilseledande reklam.
Coop Nord, som äger Coop Ålidhem, erkände snabbt att köpkravet hade utelämnats av misstag.
Tidningen Fri Köpenskap rapporterade att företaget beklagade misstaget och beslutade att ta ner Instagraminlägget.
Som ett resultat av detta bad Coop Nord om ursäkt till sina kunder.
RO granskade anmälan och ställde sig på anmälarens sida, och fann att inlägget var vilseledande då det inte informerade om köpkravet.
Trots att en rättelse ansågs önskvärd, ansåg RO att reklamens vilseledande karaktär kvarstod och fällde därför Instagraminlägget.