Ica-handlare lanserar innovativt koncept: "Kunderna blir imponerade av upplevelsen"

Ida Hansson

54 veckor sedan

|

09/11/2023
Nyheter
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Kunderna är mycket imponerade.

I Västerås har Daniel Özer, en innovativ Ica-handlare, nyligen lanserat två nya affärsinitiativ som utmanar konventionerna inom dagligvaruhandeln och restaurangbranschen.

Özer har öppnat en ny obemannad butik, Ica To Go Kopparlunden, och introducerat ett unikt "spökkök", Bored Kitchen, som erbjuder flera matkoncept under ett och samma tak.

Ica To Go Kopparlunden, som är en filial till Özers huvudbutik Ica Nära Vallby, har redan visat sig vara en framgång med en stark kundtillströmning. Det rapporterar Dagligvarunytt.se.

Trots sin kompakta storlek på endast 200 kvadratmeter, har butiken ett brett utbud som tillgodoser behoven hos de många som arbetar i området.

Özers förmåga att identifiera Kopparlunden som en outnyttjad marknad i Västerås har lett till att han kunnat fylla ett gap i stadsdelens dagligvaruutbud.

Bored Kitchen, som har skapats i ett tidigare hamburgerrestaurang utrymme, fungerar som ett spökkök där flera matkoncept kan blomstra samtidigt.

För närvarande är Bored Burgers det enda aktiva konceptet, men Özer planerar att inom kort utöka med ytterligare fem till sex koncept.

Genom att använda Ica-butikens sortiment för att tillverka maträtterna, strävar Özer efter att minska matsvinn och samtidigt erbjuda dessa produkter till försäljning.

Özer är entusiastisk över potentialen i dessa nya verksamheter och ser fram emot de synergieffekter som kan uppstå mellan butiken och spökköket.

Hans vision är att integrera Bored Kitchen i en online-plattform som erbjuder hemleverans, vilket skulle ge kunderna en exceptionell matupplevelse.

"Kunderna blir imponerade av upplevelsen. Det är inte riktigt det här man är vana vid när man går in i en matbutik," säger han till Dagligvarunytt.

Med en passion för att erbjuda högkvalitativ mat till överkomliga priser, hoppas Özer att hans satsning på Bored Kitchen kommer att ge kunderna en "sjuk upplevelse" som de sent kommer att glömma.