Karin Cerenius, enhetschef för kontroll av livsmedelsföretag på Livsmedelsverket, uttrycker sin oro: "Det är inte många företag vi träffar på där vi ser så stora brister."
Kebabtillverkaren, som levererar kött till flera restauranger, har visat sig ha allvarliga brister i hygien, underhåll och utformning av lokaler.
Det senaste testet utfördes i oktober 2022, och sedan dess har företaget inte tagit några prover på kött, utrustning eller lokaler. Det rapporterar TV4.
Mögel och fettavlagringar
Inspektionen avslöjade också mögel på väggarna och gamla fettavlagringar som oskyddat kött kommit i kontakt med.
"De allra flesta är jätteduktiga och tar stort ansvar, men det är inte många företag vi träffar på där vi ser stora brister som i detta fall," säger Karin Cerenius.
Tidigare problem med skadedjur
Företaget har tidigare haft problem med skadedjur och har inte åtgärdat dörrar som ökar risken för att skadedjur ska ta sig in.
Personalen saknar också korrekt utbildning för livsmedelshantering, enligt Livsmedelsverkets beslut.
Åtgärder och böter
Om bristerna inte åtgärdas riskerar företaget ett löpande vite på 45 000 kronor per vecka. Företaget har bekräftat att de ska åtgärda de brister som finns.
Enligt personal på företaget har man redan börjat vidta åtgärder och är medvetna om problemen.
Konsumenternas trygghet
Trots de allvarliga bristerna anser Karin Cerenius att konsumenterna inte bör känna oro.
"Som konsument i Sverige ska man känna sig trygg och vi kommer följa upp företaget och vidta de åtgärder som behövs," säger hon.