Detta är inte första gången; tidigare har det framkommit att märkningen på Bravos juicer varit missvisande.
En av Bravos juicer marknadsfördes som "röd apelsin", komplett med bilder av blodapelsinskivor på förpackningen.
Äkta vara fann dock att den huvudsakliga ingrediensen var äppeljuice, färgad röd med aroniabär.
Efter denna upptäckt meddelade tillverkaren Skånemejeriet att de hade ändrat produkten.
"De lade till 'med äpple' i liten text och inkluderade några äppelskivor i förpackningens design," säger Äkta vara i ett pressmeddelande.
Ny granskning: Hemlig information
Efter Skånemejeriets justeringar har Äkta vara fortsatt sin granskning och upptäckt att viktig information fortfarande saknas på juiceförpackningarna.
"Det finns ingen angivelse av mängden av de olika frukterna och bären," påpekar konsumentföreningen, och tillägger att detta även gäller för flera av företagets andra juicer.
Märkningsregler och brister
Äkta vara betonar att enligt märkningsreglerna bör konsumenten kunna se hur mycket av en särskilt framhävd ingrediens som faktiskt finns i produkten.
Skånemejeriet svarade att de inte behövde specificera detta på grund av ett "särskilt undantag", men Äkta vara fann ingen grund för detta och eskalerade ärendet till Malmö kommun, som gav konsumentföreningen rätt.
Nu måste Skånemejeriet göra ändringar. Enligt kommunens inspektörer var klagomålet välgrundat, och en mängdangivelse måste nu inkluderas på Bravos juiceförpackningar.
Skarp kritik från Äkta vara
Björn Bernhardson, verksamhetsledare på Äkta vara, är mycket kritisk.
"Det är oacceptabelt att ett stort livsmedelsföretag har så dålig koll på märkningen. Det är först när Äkta vara lägger fram ett klagomål som något faktiskt görs. Dessa brister har funnits i flera år," säger han.