Ikeas nya lansering är en hit: "Korved"

Ida Hansson

49 veckor sedan

|

09/12/2023
Underhållning
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Ikea tycker att kunderna äter för lite korv.

Ikea har tagit inspiration från Spotifys populära "Wrapped" och skapat sin egen unika årssammanfattning med fokus på korvkonsumtion.

Detta humoristiska initiativ, som de kallar "Korved 2023", har presenterats på företagets Instagramkonto.

Spotify är känt för sin årliga "Wrapped"-funktion, där användare får en översikt över deras mest spelade låtar och artister under året.

Denna funktion har blivit en populär samtalsämne på sociala medier, och nu har Ikea valt att göra en egen twist på konceptet.

I sitt Instagram-inlägg delar Ikea en bild med texten "Äntligen är den här: KORVED 2023."

Följt av ett påstående som säger "I år har du ätit: För lite korv. (Det är ju jättegott)".

Detta inlägg har mottagits väl av Ikeas följare, med över 10 000 likes och 380 kommentarer.

Kommentarerna sträcker sig från "hahaha, bästa jag sett" till "kudos till marknadsavdelningen", vilket tyder på att Ikeas kreativa marknadsföringsgrepp har uppskattats.

Kolla in inlägget och hör din egen bedömning här.