Mamma går in i butik för att byta barnvagn: När de ber om kvittot bryter hon ihop

Henrik R

73 veckor sedan

|

30/07/2023
Utrikes
Genrefoto: Shutterstock
Genrefoto: Shutterstock
Jessica känner sig djupt kränkt.

JUST NU LÄSER ANDRA OCKSÅ

En mamma som förlorade sitt barn i vecka 24 av graviditeten är rasande på butiken Babies "R" Us. 

Jessica Huchko från Connecticut i USA angriper kedjan i ett öppet brev, efter att hon gått in för att byta barnvagnen som hon inte kommer använda eftersom hennes barn dog. Det skriver The Mirror.

Hon skulle ha fött i oktober. Tyvärr var barnet dödfött efter lite mer än halva graviditeten. Jessica Huchko var förkrossad. 

Men när hon kom in i butiken för att byta barnvagnen och en bilbarnstol som hon inte längre hade användning för upplevde hon stor brist på empati hos de anställda. 

- Jag var tvungen att göra det obehagliga besöket i er butik en kort tid efter min förlust, för att lämna tillbaka mina inköp. Jag förväntade mig aldrig att min son inte skulle överleva, så jag glömde kvittot, skriver hon i en post på Facebook. 

Enligt henne frågade den anställda om det var något fel på vagnen. På det svarade hon nej, och expediten frågade varför hon då skulle lämna tillbaka den. 

- Jag sa "Min son dog för ett par veckor sen och jag kan inte behålla den". Jag kunde inte hålla tillbaka mina känslor och började gråta. Hon tyckte uppenbart att det var pinsamt att fråga. Medan vi stod där ställde sig många människor i kö bakom mig. Jag var så känsloladdad att jag inte kunde sluta gråta, skriver mamman i posten. 

Chefen lyckades hitta bilbarnstolen i butikens it-system, men hon ville bara ge tillbaka hälften av pengarna till Jessica Huchko. Barnvagnen som hon köpt månaden innan fanns inte längre i varukatalogen. Den kunde hon få två cent för, vilket motsvarar några ören. 

- Jag har aldrig blivit mer kränkt i hela mitt liv. Jag hade fortfarande sorg och hade förlorat min son och nu det här? Jag tog mitt kreditkort och sprang ut ur butiken. Er firma kommer aldrig få mina pengar igen. Jag hoppas att ni anställer några mer empatiska anställda än den där hemska kvinnan som kallar sig själv människa, slutar Jessica Huchko posten. 

Enligt The Mirror har butiken sträckt ut handen till mamman och bett om ursäkt för hennes upplevelse. Hon får nu alla pengarna tillbaka.