Coop revolutionerar marknaden: Tusenlappar i besparingar för kunderna

Ida Hansson

43 veckor sedan

|

23/11/2023
Nyheter
Foto: Wikipedia Commons
Foto: Wikipedia Commons
Kunderna kan göra betydande besparingar.

Coop, en av Sveriges ledande matbutikskedjor, lanserar en ambitiös kampanj för att locka fler konsumenter och stå starka i konkurrensen mot lågpriskedjorna Lidl och Willys.

Med över 800 butiker drivna av konsumentföreningar, erbjuder Coop nu en unik möjlighet för kunder att spara tusentals kronor årligen genom medlemskap.

I en tid av stigande matpriser och inflation, framhäver Coop fördelarna med att vara medlem.

Genom att storhandla på coop.se och utnyttja medlemsbonusar, kan kunder göra betydande besparingar. Coops nya kampanj, som syns online över hela Sverige, betonar detta budskap.

En nyligen genomförd prisundersökning online av Matpriskollen stärker Coops position.

Undersökningen, som jämförde priser på en veckolång matkasse för en fyrapersoners familj, inkluderade även en granskning av olika matkedjors bonusprogram.

Resultaten visar att Coop-medlemmar kan få upp till 7,45 procent rabatt vid storinköp.

Coop förklarar att genom att förstå och använda sig av poängsystemet effektivt, kan en barnfamilj spara tusentals kronor varje år.

Bonuspoäng och värdecheckar är nyckeln till dessa besparingar. Till exempel, ett köp på 10 000 kronor under en månad kan generera 35 500 bonuspoäng. Att använda 4 000 poäng för en värdecheck ger 5 procent rabatt på hela köpet.

För att ytterligare underlätta för kunderna, erbjuder Coop gratis hemkörning för beställningar gjorda online för över 2 000 kronor. Dessutom, genom att skaffa Coop Matkonto, som är avgiftsfritt, kan kunder tjäna extra bonuspoäng på alla inköp.

Coop, som grundades 1899, har en lång historia av innovation inom dagligvaruhandeln.

De var bland de första med initiativ som matpyramiden, datummärkning, snabbköp, djupfryst mat, hållbar fisk och självscanning.

Denna nya kampanj är ett steg i Coops fortsatta strävan att vara en ledande aktör på den svenska matmarknaden.