I Karlstad, under Singles Day, förvandlades en vanlig matbutik till en annorlunda mötesplats där singlar fick chansen att träffa potentiella partners på ett helt nytt sätt.
Istället för att svepa höger eller vänster på dejtingappar, minglade singlar mellan butikshyllorna med hjälp av ballonger som indikerade deras intresse.
Inspirationen kom från Spanien, där videos tidigare i höst visade hur människor samlades i matbutiker vid en specifik tidpunkt för att hitta kärleken.
För att signalera sitt intresse där skulle man lägga en ananas upp och ned i kundkorgen och sedan söka upp någon vid vinhyllan.
I Karlstad var dock konceptet anpassat för den svenska publiken. Stina Andersson, en av arrangörerna, förklarar att de ville ge människor möjlighet att mötas på ett mer avslappnat sätt än via appar eller på krogen.
"Det är fantastiskt att folk vågar testa något annat och träffa folk ansikte mot ansikte", säger Andersson till SVT Nyheter.
Under evenemanget kunde besökarna ta en ballong som visade vilket kön de var intresserade av, och därefter mingla fritt i butiken.
Emma Engdahl, professor i kärleksstudier, förklarar att många, särskilt unga, har börjat tröttna på dejtingappar och istället vill möta människor på ett mer genuint sätt.
"Det handlar om att skapa en mer minnesvärd historia kring hur man träffades, säger Carl Oscar Rollny, en av deltagarna.
Enligt butiken har konceptet visat sig vara framgångsrikt tidigare, och det finns berättelser om par som träffats under liknande singelkvällar.
"Vi har fått höra att flera par faktiskt funnit varandra under våra tidigare evenemang", tillägger Andersson.