I ett försök att stimulera väljarparticipering i presidentvalet tvekar inte ryska tjänstemän att använda sig av oortodoxa metoder. Frestelser- som sträcker sig från vardagssaker som bröd och gröt till mer extravaganta saker såsom nya bilar och de senaste iPhone-modellerna erbjuds för att locka medborgare till vallokalerna.
Valet, som började på fredagen, granskas av västerländska analytiker med oro över det förväntade låga valdeltagandet.
Trots förutsägelser om en överväldigande seger för president Vladimir Putin, finns det oro över att ett mindre imponerande valdeltagande kan ifrågasätta legitimiteten i valprocessen, som ofta kritiserats för att vara manipulerad.
Kremls strategi
Institute for the Study of War har pekat ut Kremls strategiska drag för högt valdeltagande som ett sätt att skapa en illusion av demokrati och folkligt stöd för Putin.
Meduza, en oberoende rysk nyhetskälla, belyste Kremls mål för valdeltagandet att ligga mellan 70 till 80 procent, med fokus på att mobilisera dem med statliga anknytningar och deras utökade nätverk.
Från gratis tivoli till teknikprylar
I olika regioner varierar incitamenten från enkla till lyxiga. I Omsk lockas unga väljare med gratis åkturer på det lokala pariserhjulet, medan Altai-regionen använder löften om sanktionerade lyxartiklar som iPhone 15s och Dyson Airwraps för att dra folk.
Sverdlovsk-regionen höjer insatserna med en frågesport som erbjuder bilar och motorcyklar som toppriser.
Valdagen har dock inte varit utan problem.
Det digitala valsystemet upplevde störningar på grund av högt valdeltagande, med rapporter om att cirka 500 000 Moskvabor avlade sina digitala röster första dagen.
Dessutom hävdade Ukrainas militära underrättelsetjänst att de hade hackat Rysslands digitala valsystem, vilket ytterligare komplicerade processen.