Rebecca Boening, en kvinna från Texas, upplevde hälsoproblem när hennes blodsockernivå sjönk medan hon gjorde en beställning vid en Burger King drive-thru. När anställd insåg att Rebecca behövde hjälp, såg hon till att ge det, trots att hon var på jobbet under en hektisk dag.
Detta är vad Rebecca skrev om mötet, som fångade många människors uppmärksamhet:
"På onsdagseftermiddagen körde jag västerut på I-40 när mitt blodsocker sjönk till en farlig nivå. Lyckligtvis fanns det en Burger King-restaurang vid nästa avfart. När jag stapplade genom att göra min beställning, nämnde jag för rösten i högtalaren att jag var diabetiker och behövde mat."
"Lågt blodsocker gör det svårt att tänka eller agera. Jag körde upp till det första fönstret för att betala för min mat. Jag blev chockad över att se Burger King-anställd Tina Hardy springa mot framsidan av min bil. Hon klämde sig mellan framsidan av min bil och byggnaden bara för att ge mig en liten portion glass."
"Tina förklarade senare att hennes man också var diabetiker, och hon kunde se att jag behövde hjälp. Efter att ha betalat körde jag upp till Tinas fönster, där hon gav mig min mat. Hon instruerade mig att parkera över uppfarten så att hon kunde hålla ett öga på mig tills jag mådde bättre."
"Efter mitt måltid väntade jag på en lugn stund så att jag kunde gå tillbaka till Tinas fönster. Efter att ha tagit detta foto, talade jag med Tinas chef och tackade honom för allt."
Vi är tacksamma för att det fortfarande finns människor som Tina, som skulle göra allt i sin makt för att hjälpa en person i nöd.
Dela gärna denna artikel med din familj och vänner på Facebook.